Translate

lørdag 22. desember 2012

Jul og anna ting


ja no e det non dager igjen te jul og æ sitt her i nattdrakten og skriver en liten før juls blogg. så hva ska æ skriv om. her kommer det hvordan har din før jul vært? min har vært veldig turbulent, visse personer som itj klare å la ting være som dem er. ja æ har vært my ut å farta men har starta te psykolog og så må æ vel spør om det e slik at om en e med i frivilig organinsasjon at alle ska vite til en vær tid om kordan syk en e? og at en ska hold sæ hjemme til en vær tid når en er syk?  ja du kan trygt si at æ e en smule forbanna over mennesker som itj godtar andres fysiske eller/ og psykiske sykdommer. jaja no har æ no fått det ut av systeme.... men hode tenke no på det hele tiden læll, jaja overleve læll æ.
ja drømmen har vært artig om dette bilde kunne blitt julaften i år. liker masse snø og masse tradisjoner. håpe at itj min mamma slit sæ ut i jula, som ho bruke å gjør, men denne gangen så kommer æ te å gjør my har æ bestemt mæ for. 
juletradisjoner på julaften, tre nøtter til askepott og laging av valdorfsalat som kjempe godt.Åja så e det julematen som har vært juleskinke, poteter, surkål, rødkål, og mammas kjempe gode saus, å hjelpe så god denne sausen e.
juletradisjoner for mæ e at 1.juledag e det stor frokost/brunch/lunch og det er fisk som blir te middag med urtesmør og potet og gulrøtter.
og som til alle andre så blir det sikkert igjen nokka mat så da kan det være godt med rester slik at itj maten blir kasta.
så når all mat og dessert er spist opp og at middagskvilen e over da kommer gavene og det er no alltid like spennende hver julaften. og så kommer kaffen med kaker, i år har jeg fått tak i romkake som e den beste æ har smakt, itj for my melis og itj for my sukker som e bra for mæ.
også har vi julebladene, pappa må bare ha knott og tott julenummer, for vært år. så det er vel også en tradisjon.
dette e min julesang, hører jeg den så kommer jeg i julestemning. 
tror dette blir min lille blogg for denne gang.... 
god jul også kommer det en liten før nyttårs blogg
Trønder jule klæm

2 kommentarer: