Translate

mandag 30. juli 2012

blogg fra mæ,sjokka no?

ja no e det mandag igjen og æ sitt her å ska prøv  å skriv non ord.... får vel først starte litt med ferien da... er vel itj så my anna å si enn at vi bodde i ett mygghøl og vi alle som va der følte oss som myggtre. hehe ja men det e faktisk sant. va vel itj den ferien slik som æ hadde trodd og hva heller itj den samme som vi hadde i england og i holland, du sitter sikkert å lurer på hvorfor så må ævel si at han som arrangerte dette treffet hadde me sæ en barnsomskammerat som tydlig vis hadde bestemt at vi alle skulle være me på alt som foregikk i denne regionen den uka vi va der. æ må si at æ fortalte han at vi va på FERIE og  itj på nokka tvangsbelagt leir..... og etter at æ sa det så starta han heller med å drikke, og da mene æ å drikke.....æ veit itj lenger ka som e vanlig å drikke på fest for æ har slutta med å drikke mæ fra sans og samling, men æ ska no fortelle ka dem to hadde i sæ på en kveld. 24 halvliter bokser me øl, 4 vodkaflasker (1 liter) og minst 10 flaska me sider bare...... er det mye eller lite? 
har aldri opplevd non som har drukke så my! også ble han veldig sint og høylytt at det va skremmende, skulle han bare tøffe sæ tenke no æ men skremmende. Herregud  håpe itj at neste ferie blir slik...
 
 så får vi ta det neste temaet.
 hvorfor er det alltid non som skal gjøre livet vanskelig? æ blir så forbanna når æ høre om persona som like å ødelegge andres lykke, hvorfor er det slik? æ skjønne itj det, men æ veit at æ har mange av dem, slike negative sladrende personer rundt mæ men det er itj artig å få hære at andre har det. ka e det disse personene gjør som at di kan holde på slik? hvorfor gjør dem slik? æ veit hvorfor mine slike negative sladrende personer holder på slik, æ bruke å si at æ har fått mæ fanklubb men egentlig så har æ mest lyst te å be dem dra te HELVETE og litt lengre. (og om det e non som føle sæ truffe så syns æ det e bra) for dette e ett tema som som aldri kommer til å bli prata nok om så ja det kommer til å bli non innblikk av dette i bloggen her. 
hva har skjedd mens æ og Jallis va på ferie?
Pusa har no kosa sæ sammens me "bestefar" og "tante" har også vært innom å tømt doen hennes, mens vi va borte. og ho hadde vært me "bestefar" på ørlandet og hadde kosa sæ masse... blitt litt tykkere men va så gla for at vi komm hjem, måtte passe på i flere dager at vi itj skulle dra ifra ho.... men æ må no si at æ savna Pusa når vi va på ferie. Æ e gla æ hadde me mæ pcen slik at æ kunne sitte å se på bilda av ho. 

 


hva skal en gjøre med skrive sperre?
æ har prøvd og prøvd  å få ned non ord hver dag siden vi kom hjem fra ferie men dette blir den første bloggen så det er itj nokka kraft ord eller non meninga som kan værra sterk for det kommer nokk senere...
 
men vil si at å komme hjem til norge gjore godt.... trodde itj at æ skulle savne norsk mat og norske tradisjoner så mye som æ gjore, borte bra men hjemme best e det nokka som hete og det stemme nok helt sikkert
 
te slutt så ska æ skrive litt om to stykker som har prøvd det meste på å få mæ motivert te å starte å skrive blogg....
den første har jeg skrevet om tidligere og ho skriver blogg også
her e bloggen hennes, nokka som alle bør lese, ho skriver om temaer som opptar alle
 
den andre personen vet jeg itj så mye om  foruten at han la ut en inspirasjon video som hjalp mæ litt me å finne inspirasjon til å skrive blogg igjen
 
Gabriel Johansen Werner
fikk mye lærdom av den videoen du la opp.
 
 
tusen takk for at du tokdeg tid til å lese denne
Trønderklæm

4 kommentarer:

  1. Hei og HURRA for at du er tilbake igjen..
    nei, ikke sjokka, jeg er glad...<3

    Fy a meg..den tvnagsleieren hørtes noe slitsomt ut og de alkohol mengdene? Tja..Er vel ikke helt normalt og da han samtidig blir kvalm og ekkel, nei skjønner deg..

    Nå skal jeg fortelle deg hvorfor jeg er mer eller mindre avholds. Jeg innehar et tolleranse gen som gjør det mulig å få ned de mengdene der, jeg er like blid men det enste som stopper meg, er at jeg spyr. Ergo drikker jeg ikke mere..

    Litt slitsomt med et sånt gen. Jeg begynner å våkne i narkose, ja, du kan tenke deg at det ikke er noe gøy å få fortalt i etterid. Arvet dette etter farfar, han våknet midt i en operasjon, men greide ikke å gi lyd fra seg, så skrekke er der hvergang jeg legges i narkose..

    Godt å deg hjemme igjen, savna deg..Flott postkost og tusen takk for at du tenkte på meg<3 og Tusen takk for at du nevner bloggen min, det er raust og vakkert gjort av deg go jiiinta mi<3

    veldig glad i deg bestissen og go kos<3

    SvarSlett
    Svar
    1. godt å være hjemme ja det kan æ love dæ....
      æ e avholds æ å men fikk sjokk da æ så og opplevde dette...
      Tvangsleire nok det rette ordet.....

      kommer nok flere blogger no fram over.

      har savna å kunne skrive blogg... men der vi va var det itj nokka internett, rart men slik va det

      måtte sende kort, herregud du fortjene kort. bestissen min

      Slett
  2. det beste med ferie er å komme heimatt.
    Forstår ikkje at han som drakk så mykje fortsatt lever. Ja, det hørtes ut som tvangsleir.
    Klemmen til deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. han har vist drukke slik i de årene etter en har fylt 18 og no e han 32
      takk for klem og sender en tilbake

      Slett