Translate

torsdag 5. juli 2012

har du hørt!!!!!

ja no ska du få nokka å lese om, må si at det itj min mening å såre noen ved å skrive dette!

ja æ sitt no her i min lille verden å tenke på kordan-om livet fortjener respekt og kordan respekt fortjener du/mæ og alle andre.
starte med å spørre føle du at du får respekt fra alle rundt deg?
te mæ så føle æ at æfår itj nok respekt fra non av dem rundt mæ, æ må no si at dette gjelder itj familie og heller itj min kjære Jallis, men hvor er respekten fra verden omkring oss.... æ føle av ogtil når non æ trodde æ kunne stole på går rundt å snakke negativ om mæ... så hvorfor har itj dem nokka anna å snakke om? men nå ska dokk høre, for dokk som gjør dette så sanheten kommer fram for en dag så vær forsiktig me ka du sie og gjør.... har heldig vis dem som har stor nok respekt for mæ te å værra tøff nok te å si i fra te mæ og itj gå via andre. ÅGUD som det e irriteranes når folk gjør det. Faen kor mang krefter æ bruke på detta men det ser itj ut som om folk klare å respektere det sm æ sie så da får en bare skrive non utfyllendes ord på MIN blogg.... så kommer det andre æ veit at æ skrev om min begravelse og det har æ rett te for dette e min blogg mine tanka og mine meninga, klare itj folk å repektere mæ nokk på dette.... kan dokk fortelle mæ ka e så forbanna vanskelig å itj kunne si i fra te mæ som bloggen gjelder, og som har MINE meninga om ting som skjer i MITT liv. sier igjen ka e det som gjør dette så vanskelig å forstå va som går på respekt og ka som e rett og ka som e galt med dette... har itj æ lov te å skriv nokka om mæ sjøl uten at non skal gå av skafte og gjør ting som dem itj treng å gjøre. det gjør jo ting bare enda mer vanskelig når man er i en deppa situasjon/periode.... jaja kan no bare si te dokk alle sammen at klare dokk itj å ta det opp me den det gjelder så kan du te helvete bare dra dit satan bor... og i alle fall itj send andre for nokka du skulla ha gjort selv.... så kommer det vel sikkert non reaksjona på dette også men ta det opp med den personen som skriver dette ingen andre, vis fram at du e tøff og itj en stor pingle... som æ har sagt at tlf har lyden på til 23.00 men itj nokka lenger. og når sant ska sies så e æ forbanna for at ting skjer på denne måten....hvordan skal en overkomme slik tull og vas fra andre som forlanger at dem skal få respekt men itj gi nokka til bake.. Henger dette på greip? itj for mitt lille hode men så vet jeg athode mitt itj er helt i "vater" heller da. Og no har æ itj skrevve nokka navn så da kan det være tilhvem som helst i mitt lange liv.

for dokk som itj har  opplevd ka depresjon e, dæven dokk kan pris dokk lykkelig for det! for æ tror itj at non som itj har vært det kan dem itj uttale om hvordan ting skal være eller komme med uttaleser som kan såre andre mer og ved å sladre til andre om det... faen nå blir æ sinna igjen... men æ må få dette også ut av system, så om du itj like det æ skriv så føle du dæ truffe og som æ skrev tidliger så gir æ faen. jaja så ska æ prøve å itj skriv nokka mer negativt om ting som skjer rundt mæ, men blir så eitrandes forbanna av og til...

så har vi dette problemet.... hvem er til å stole på av disse partiene?

 æ leste en blogg i dag som gjore mæ oppmersom på at æ har itj ett parti av alle som e vist der på bilde over.... kan itj stole på en politiker en gang!!! det er virkelig synd å tenke på men slik har det blitt.. dem lover og lover og det er ingenting som blir slik som dem har lova..det er to ting som tar opp min tid når det gjelder politiske ting:

1. psykisk helsevesen 

2. avifter

hvorfor kan itj politikeran bruke litt av oljefonnet til å forbedre ting innen psykisk helsevesnet`?

også har vi avgifter .... hvorfo skal det være så dyrt å leve inorge?


tusen takk for oppmersomheten og håpe dokk får en strålende dag videre....

Trønderklæm

2 kommentarer:

  1. Ingen menneska i verden som det ikke går an å stole på om det ikke gagne dæm... :/

    SvarSlett
    Svar
    1. du sie nokka der, men kan dem itj tenke på hvor mye det sårer andre? er det bare mæ mæ mæ og dem tenke bare da egoistisk?? hvorfor?

      Slett