Translate

fredag 25. mai 2012

Fredag, FREDAG også e det helg:-)




ja no e det fredag og snart helg... for dem som jobbe i alle fall.... 
hvorfor jobbe itj æ? jo altså det har sæ slik at æ har en del sykdommer som tilsier at å jobbe i en vanlig jobb blir vanskelig fordi at det finnes itj en arbeidsplass som kan tilpasse for mine problemer, og det e sikkert som mene det stikk motsatte men æ har no den opplevesa av arbeidslivet. når du har bipolar lidelse og forteller det til din arbeidsgiver så får du lite med jobbing i alle fall innen for di grensene jeg har utdanning i. og når du sier at du har bipolar så kan en sje i arbeidsgiver øya at denne dama e gal og derfor får ho itj lov te å jobbe mer..... så vi tar å kutter ned på all jobbing til ho mister lysta på ¨å jobbe klarte arbeids giver det JA. så da sitt æ no her me "skjegge" i postkassa og vil gjerne jobbe men det finnes itj en arbeidsgiver som vil godta at det kommer ei dame me bipolar lidelse. æ veit at dette kan starte en veldig til diskusjon om arbeidslivet og psykiske sykdommer, men æ skriv no bare det æ har opplevd og itjnokka anna. for så fort æ har får talt mine atbeidsgivere om  min sykdom så har æ fått ett slik ansikt som beskrive ett STORT sjokk



hvorfor er de slik at psykiske sykdommer itj e godtatt til en arbeidsgiver som burde vært opplyst/gitt lærdom for at dem skal forstå dette bedre....
men æ blir vel uten jobb ei stund til.... men har æ lyst å jobbe ja.... men det blir for vanskelig slik som alt er no. har en liten dårlig periode og da blir alt litt verre, men i går når æ skreiv det som har vært litt av årsaken, denne bloggen også er for å vise at dagene er itj lett bestandig. men hvordan skal æ klare å skrive ut alt... jo det tar litt tid for æ må tenke på ka æ ska skriv uten navn og uten å prøve æ såre non.. av og til blir det vanskelig men en får prøve. men no snakka æ om en liten nedtur. du sitt sikkert å lure på hvorfor æ snakke omslike ting som arbeidslivet, og den bloggen i går som handla om frivilighet og trening. som æ har fått høre er at jeg er et følsomt menneske og får lov til å reagere på menneskelige problemer gjør mæ veldig godt...


det e vel oki å få føle slik man vil og det man kan skrive om er viktig for mæ, skjønne at non kan bli nysgjerrigpå hva og hvem æ skriver om men det kommer æ te å holde tett inntil mæ, Ja har fått mange spørsmål om hvem det kan være og hvorfor kan jeg itj få vite nokka om denne saken.... DET ER ITJ MIN OPPGAVE Å FORTELLE KA ELLER KÆM Æ PRATE OM
oj ble store bokstaver detta jaja kansje det blir mer forståelse for det. 
som æ har fortalt tidligere og som det står helt øverst som under tekst dette e mine meninga og det e itj nokka blogg for menneska som e under 18 år og om det itj e non som forstår ka æ mene så kan dæm dra te helvete.... 
som du sikkert skjønne så begynne denne dama å bli lei av å ta hensyn til alle andre... prøv å værra litt egoist har æ fått høre... men e det en egoist i mæ? ka æ føle sjøl ? hmmm har vel alltid prøvd så godt æ har kunna å hjelpe andre, men får en nokka hjelp igjen... har vel opplevd det å få nokka te bake fra non menneska men når æ tenke te bake så har æ vært veldig naiv.... har vel foruten om familie og kjæresten min så e det vel tre venner som æ itj har opplevd at utnytte mæ, ja æ veit at æ skryt my av dem men æ må si at æ har itj opplevd nokka slik før, ingen utnytting.... du lure sikkert på kæm det e, og du skal få vite det.... har ei som bor på Løten,som hete Inger Lise. så har æ en som bor i Oslo som hete for Freddy  og ei som bor på hovin som også har familie det og ho hete Aina.

en får vel  begynne å slutte av.... har vel hengt ut nokk mennesker for i dag....  og ka no på middag te ett vennepar så får vel gå å vekke Jallis også... ha en STRÅLENDE FREDAG og  ei fin pinse

Trønder klæm te dokk alle









2 kommentarer:

  1. Tusen takk Hanne min<3
    Gjorde utrolig godt å bli nevnt i dag, du er ei god jente og jeg vet hvor flink du er, vi har jobbet side om side og sammen fikk vi til mye..Jeg er så takknemlig over å ha deg i livet mitt og jeg svaner de daglige klemmene og orda, men vi ses snart<3

    Godt skrevet var det å, synes det er befriende at noen kaller spaden for en spade og ikke et grev. Rak og ærlig, rett deg i ryggen du Vakre, ting kommer til å ordne seg<3

    jeg vet mye om bipolar, jeg er det ikke selv men kan mye om det. Det er en sykdom som man fint kan leve med, minus opp og ned, men med rett medisinering og behandling? Du er like god i arbeidslivet som hvilken som helst annen Hanne<3

    Veldig mange med høy iq er nettopp bipolare..tenk på det du snuppa mi<3

    God helg og for alltid din bestiss og du min, go kos og jævlarre så glad jeg er i akkurat deg<3

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for god ord snuppa, vil si takk for alt du hjalp meg med å forstå og hvordan det er i dagens samfun i forhold til psykiske sykdommer.. og spesielt bipolar. hadde alle hatt ei venninne som deg som har mye godt å si om alle....

      æ veit at iq e bare en bil :-P så æ har itj så my av det.... kommer aldri til å ta en iq test heller....

      Slett