Translate

torsdag 31. mai 2012

venner eller ingen venner




starte denna bloggen men en komentar som ei venninne av mæ skreiv på facebook, må si før æ linke den te dokk at æ like itj denna setninga og har tenkt å skrive litt om det


Gode venner er de som sier fine ting om deg,bak din rygg.

hmmm sie æ like itj at det finnes persona som går å snakke om ting bak din rygg... så må vi forklare hvorfor... klare itj menneska i dette samfunnet si ting te mitt anskikt så kan dæm te helvete la vær... den har æ lært mæ den vansklige veien.... 

også har æ ei anna venninne som sa at det virke sikkert deperat når æ har lyst te å treff folk.... har ingen venna æ.... der vil æ si og det skreiv æ te ho å tullkjerring du e da venn me mæ.... regnes æ itj æ da?
ser dokk begge, har dokk i hjerte mitt....

men ska no fortelle nokka hemmelig som æ å har slitt med lenge....
Æ å TRODDE at æ va venneløs, men dæven døtte kor feil æ va... men æ tror også at æ tenkte det fordi at det va ingen som likte mæ pga sykdommen min. ska itj gjemm mæ bak bipolar men fikk no vite på kurs at vi som er ekstra følsom over ting som kanskje itj va rett....  men æ fikk no vite fra ei dame spesielt og da bodde æ på Løten... du har venna du har iallefall mæ uansett... det e en setning æ ALDRI kjæm te å glæm, tusen takk snuppa Inger Lise. For dokk som itj kjenne denne dama her er ett bilde av ho
 ja slik sto ho mot mæ også den gangen........må flire av det no.
ho Inger Lise og hennes mann har hatt non morrana som æ klare å se for mæ det morsomme i denne sangen e te dokk begge.....

over til det tema æ har i denne bloggen
Et ganske sikkert middel for å ødelegge et vennskapsforhold er å vise den andre at man innerst inne ikke har bruk for ham - eller at man ubetinget har bruk for ham.
æ vil si at æ har bruk for alle mine venna, men ska innrømme at æ avogtil føle mæ te bryderi for mine venna for æ laste dem me mine problemer.... ja æ har mine problemmer æ å og non gang kan det værra bare fokus på mæ, men da e det bare å kakk mæ i hode så snakke æ om nokka anna.... tror æ i alle fall..... ekke sikker men det går ann å prøve.


æ vel si at æ har gode venner her i trøndelag også no, ja skreiv no... har hatt venner som har vist seg har likt heller å snakke stygt om mæ... nok om det. vil slenge heller ut et sitat

Setter du pris på din venn, så si det!


så her kommer det følg me alle sammen.... æ har itj mange virkelige gode venner men dem æ har som æ kan stole helt og holdet på som æ har fortalt alt til....
fra Løten så e det ei og bare ei dame og ho hete

Inger Lise


I trøndelag på samma viset æ kan stole helt og holdent ho bor på Hovin og ho hete

Aina

det e itj meninga å såre non men dette e to damer som vet ting som æ har testa ut  kor god dem e te å holde ting for sæ sjøl. 


så begynte denne dama på bipolar kurs som varte i 12 ukerr, ehh ekke sikker på om det men mener det er rett.... der møtte jeg 11 helt herlige mennesker med samme lidelse som meg, variasjon på kor hardt en var ramma av lidelsen men vi alle skulle få lærdom om den.... skulle kjenne på kroppen når vi hadde en ned tur og en opptur...... har hatt mine nedturer å ja....hadde min store store store  ned tur hadde æ etter bloggen me mobbing.. ja den tok på kreftan ja.....
men nok om det, det æ ville fortelle me kurset det e at dem va veldig flink te å finne fram mine risikofaktorer for enten opp eller ned.... men som æ glæda mæ te å ferra på derre dagan som kurset va på. så fram te dem så fort den ene gangen til den neste.... å gud som æ savne den gjengen som vi va.... sitt her me tåra i øyekroken bare for at æ skriv om gjengen....
vil si at vi ble venner æ da, men en kan itj fortelle alt til alle som en er venner med. 
ja det blir en musikk fult blogg av Queen, lure på hvorfor æ??? eller kansje du kan svare på den Inger Lise :-P



e den non som e i tvil.. Æ e gla i dokk alle venna eller itj.... ja æ har mine uvenna men  e no LITT gla i dem å æ da, så naiv e no æ...... te slutt vil æ ta sangen som æ digge av Queen håpe dokk like den like godt som mæ

Tusen Tusen takk for oppmerksomheten og takk for at du leser disse rare ordene som æ prøve å få ned på bloggen..... klæm te dokk alle og håpe dokk finn denna bloggen også spennende .
TAKK TAKK HA EN FIN TORSDAG

Legg di hand i mi hand,
så er vi sterke saman
Så er vi svake saman
Så er vi saman

ta vare på hverandre, gla i dokk


2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tusen tusen inderlig takk vennen min<3 Bestisser for alltid vet du og jeg forsvinner aldri, vi er for alltid du og jeg<3

    Queen ja..Må vel være hans Oskar spørsmål om hvilken plate av Queen Inkuloleko var på, og jeg så HÆÆÆÆÆ??? Det er for fanden en Jørn Hoel sang og svaret kom: Skjønner ikke hva jeg tenkte på..Var kanskje inuendo jeg mente..heheh;0))

    Tusen takk for at du er min bestiss, for at du finnes og for at du er glad i akkurat meg<3

    Veldig glad i du, savner deg, men vi ses snart og da skal jeg smake Hannes ostekake og friends forever Vakre<3

    Go kos fra en rørt og glad meg<3

    SvarSlett
    Svar
    1. fint at du likte bloggen....
      savne dæ og kjæmpe kjæmpe gla i dæ også
      og sangan e te "Oskar" så du får spille dem te han :-)
      ska ta bilda av mi ostekake neste gang æ lage.... så æ kan friste dæ enda mer :-P hihihihihihi nei no har æ det artig ja....

      Slett